Activități pentru integrare socială, de sprijin, îvățare socială și emoțioală
În anul școlar 2022 – 2023 prin Programul de reducere a riscului de abandon școlar, Școala Gimnazială Poiana a derulat activități pentru integrarea socială, astfel elevii și-au exprimat sentimentele, gândurile cu privire la oamenii de diferite naționalități, constientizând faptulul că, indiferent de naționalitate, religie și alte diferențieri umane, ei trebuie să rămână în echilibru cu ceilalți, implicați social și integrați în comunitate. Au fost organizate activități în aer liber, într-un spațiu special amenajat, dar și dezbateri și jocuri de rol , astfel încât elevii să înțeleagă și să respecte diferențele de opinii, dezvoltându-și toleranța și empatia. Aceștia au propus soluții pentru diverse probleme sociale, precum prejudecățile, intoleranța și nedreptatea.
Elevii Școlii Gimnaziale Poiana și ale structurilor aferente – Școala Gimnazială Feredeni și Slobozia au participat la activități pedagogice și de sprijin - aceștia au beneficiat de ore de pregătire suplimentară la limba română și matematică, în vederea îmbunătățirii rezultatelor școlare și creșterii procentului de promovare la Evaluarea Națională.
De asemenea, elevii au participat la activități de tip învățarea socială și emoțională, activități care au avut drept scop dezvoltarea capacității de înțelegere și gestionare a propriilor emoții și impulsuri, apelând la comunicarea asertivă, dar și capacitatea de luare a unor decizii responsabile, dezvoltându-și, astfel, inteligența emoțională. Prin intermediul activităților de lectură și scriere creativă, elevii au exersat cititul si au descoperit diverse modalitati de abordare a unui text literar. De asemenea, prin aceste activități s-a urmărit dezvoltarea expresivității limbajului, însușirea unor instrumente de investigare, analiză și valorizare a conținuturilor lecturilor, cât și si a abilitaților de socializare.
Toate activitățile au fost implementate cu succes și și-au atins finalitățile propuse, venind în complementaritatea activităților de la clasă, dezvoltând creativitatea elevilor, inteligența emoțională, comunicarea asertivă, dar și valori, precum toleranța, implicarea socială, empatia.





























